Garanciális feltételek hordozókhoz

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

-  a termék színének fakulása,

- Heveder kopására, rongálására

- a nem-  rendeltetésszerű használatból adódó sérülések esetén (pl. szúró,  bökő tárgyakba beakadás, kisállat- általi rágcsálás, szakadás, gyermek általi pántrágás, nap okozta fakulás, maró hatású tisztítószerek okozta foltok, sérülések , táskapánt ismételt koptató tevékenysége által okozott sérülések, laza hordásból eredő derékpánt deformáció, vállpánt belső felének kopása, derékpánt külső

 –belső felületének kopása, szakadása esetén)

-  a tépőzár szerkezetében esett sérülések, pl.  szakszerűtlen  derékpánt- kihúzás és  terpeszállítás  ( terpeszállításkor a két tépőzár felet el kell választani és a két fél közé egy lapos fakanalat behelyezve a kívánt magasságba és szélességbe állítható a derékpánt) stb. esetén.

  - Nem kisállat hordozó eszköz!

 - cipzár hiba esetén a cipzár végeinek elfoszlására

- elemi kár, természeti csapás

okozta.

A hozott anyagból készített hordozókon a garancia nem terjed ki a nem varrás mentén keletkező szálhibákra és sérülésekre, pl. szálcsúszás. A jótállás feltétele a pántvédő használata, valamint a jótállási jegy  bemutatása, , annak hiányában a  számla megléte és bemutatása!

Csatok épségére élettartam garancia! (ameddig a hordozó anyaga el nem öregszik)

 

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

-  elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

Jótállási időn belül megrendelt javítások esetén ( amennyiben a hiba felismerését követően azt  a Fogyasztó megelőlegezi a szállítási ktg-et, melyet  a Szolgáltató visszatérít a Fogyasztónak, amennyiben a sérülést az észleléstől számított 2 hónapon belül bejelentette) sérülés a jótállási körbe tartozik, jótállási időn belül.

Jótállási időn kívül bejelentett, vagy nem a jótállási körbe tartozó javírás, csere esetén  a termék szállítási költsége a javítási helyre és a fogyasztóhoz visszajuttatás során felmerülő díjak a fogyasztót terhelik. Amennyiben a javítás a jótállási és szavatossági körön túl mutat, a javítás ktg-ről a Szolgáltató a Fogyasztónak árajánlatot küld.

 

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

 


 

[1] A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.

 

 

Hírek

Figyelem, költözés!!!!

Kedveseim!   Költözés miatt csomagokat átvenni a honlapon levő címen 2017.08.20-adikáig tudok. A pontos cím miatt küldés előtt egyeztessünk! 2017.09.20 után újra nyitunk, de a munka addig is szinte folyamatos, a meglévő és sos rendelések elkészítésével.   Megértéseteket...
Teljes cikk

JÖN!!!JÖN!!!JÖN!!!!

..hamarosan elérhetőek az új táskák, kifejezetten kisgyermekeseknek kitalálva, több funkciós kivitelben. Figyeljétek az oldalt! ;)
Teljes cikk

Figyelem! Árváltozás bizonyos termékeknél!

Kedves Megrendelőim! A 2017-es év szinte mindenhol árelemést hozott, nem kerülve el a beszerzési forrásaimat sem. :( Sajnálatos módon néhány termékemnél ( csatos hordozók) minimálisan árat kellett emeljek 2017.04.30-tól. Megértéseteket előre is köszönöm! Jó hír viszont, hogy a táskáim ezentúl...
Teljes cikk

Elindult a Vándor csatos!

Sziasztok!   Közkívánatra elindult egy vándor csatos hordozó. Ha szeretnéd Te is kipróbálni ( a felhasználási feltételeket a jelentkezéssel automatikusan elfogadod), az alábbi linken éred...
Teljes cikk

Varratás 2 héten belül-már csak pár hely...

Kedveseim! Szeretnéd elkerülni a tavaszi-nyári varratási  dömpinget? Szeretnél Te is egyedi Csengelino hordozót? Ha a válaszod mindkét esetben IGEN(!), akkor ne tétlenkedj, add le megrendelésed még ma! Rengeteg csodaszép dekor anyag vár ITT :) Ne feledd! Már csak pár hely februárra...
Teljes cikk

Új Facebook csoport indult, legyél tag Te is!

Sziasztok!   Új év-új csoport jeligére elindult Facebook csoportom. íme a link:)  https://www.facebook.com/groups/1829412300612155/ Ha kíváncsi vagy az újdonságokra, nem szeretnél lemaradni egy-egy eseményről, ami velünk kapcsolatos, jelentkezz! Várunk szeretettel :)   Ancsa és a...
Teljes cikk

Figyelem! Árváltozás!

Kedves Megrendelőim! A felhasznált alapanyagok áremelkedése miatt 2016.09.01-jétől minimálisan, de árat emelek.  Az aktuális árlistát az Árak menüpontban olvashatjátok. (a 2016.aug. elsejéig szeptemberre  időpontot kapott megrendelésekre nem vonatkozik).   Megértéseteket...
Teljes cikk

Új megrendelés már 2016. szeptemberre is!

Kedves Megrendelőim!   Dübörög a nyár és a nyári szünet, én pedig örömmel jelentem, hogy sikerült behoznom a lemaradásaimat :D! Új megrendeléseket már szeptemberre is tudok vállalni!   Üdv: Csengelino  
Teljes cikk

Csúszás!!!!

Kedves Megrendelőim!   Sajnálatos módon a varratás ütemtervébe egészségügyi okok miatt 3 hetes csúszás következett be. A probléma megoldásán folyamatosan dolgozom! Előre láthatólag a 2016. júliusi időpontokat már nem fogja érinteni!   Megértésüket előre is...
Teljes cikk

2016. január 1-jétől érvényes árlista

Kedves Megrendelőim,   2016. január 1-jétől érvénes árlistát az Árak menüpontban találják meg. A 2015 decemberre felvett, de januárra átcsúszott megrendelésekre ez nem érvényes.   Békés ünnepeket kívánok!
Teljes cikk